We zijn er weer! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Denise & Samantha Kabel - WaarBenJij.nu We zijn er weer! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Denise & Samantha Kabel - WaarBenJij.nu

We zijn er weer!

Door: Samantha

Blijf op de hoogte en volg Denise & Samantha

01 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

Gisterochtend werden we alweer vroeg opgepikt bij ons hotel, we vertrokken met een internationaal gezelschap in een bus met als eerste stop de brug over de River Kwai, was indrukwekkend om te zien, en heel erg druk.

Daarna bezochten we een museum over de tweede wereld oorlog, en de nationale begraafplaats waar ook heel veel Nederlandse mensen liggen.

Na een tijdje in de bus werden we met een boot naar ons floatel (hutjes op vlotten) midden in de jungle gebracht, hier kregen wij een traditionele Thaise lunch en sprongen we daarna de rivier in!
We moesten zwemvesten aan, en als we bij het laatste vlot te water sprongen dan bracht de stroming van de rivier ons naar voren en konden we bij het eerste vlot er weer uit klimmen! Echt super leuk en heerlijk verkoelend!

In de middag bekeken we een Mon dorp, middenin de jungle, deze stam komt uit Birma, en de meeste mensen van dit dorp werkten in ons hotel.

Na het avondeten kregen we een ticket voor de dansshow voor die avond, hahaha wij wilden dat we toen oordopjes bij ons hadden ;)

Er was geen stroom, dus het floatel was verlicht met olielampem, heel knus en gezellig.
en doordat er zo weinig licht was konden we veel sterren bekijken!

Vanmorgen vroeg lieten de mensen van Mondorp de de olifanten in "onze" rivier! Wat leuk om te zien!
Na het ontbijt zouden we naar de Hellfire pass gaan en het bijbehorende museum, helaas konden we de Hellfire pass zelf niet bezoeken omdat er nu een bosbrand gaande is :(

Terug bij het hotel besloten we nog èèn duik in het water te nemen..... en hier gebeurde het!
Denise werd gebeten in haar grote teen, door waarschijnlijk een ballonvis, het bloedde als een rund!
De mensen van het hotel hebben de wond schoongespoeld en met watjes en gewoon plakband verbonden.
Ze zeiden dat dit 1 op de 1000 mensen overkomt!

We werden in de middag met de boot naar een opstapplaats van onze bus gebracht, halverwege de rit kregen we weer een heerlijke lunch en even later werden we afgezet bij een trein.
De treinrit was een hele leuke ervaring!

Na een lange dag werden we afgezet bij ons hotel in Bangkok, we besloten om gelijk maar naar het ziekenhuis te gaan, maargoed ook, de wond van Denise moest ontsmet worden en ze kreeg medicatie en een tetanusprik.
we zijn weer een ervring rijker!!!

Na een wandeling over een soort avondbraderie hier voor de deur liggen we nu uitgeld op bed, en bereiden we ons voor op de drukke dag van morgen!
Morgen vervolgen we onze reis, en gaan we naar Ayuthaya.

Tot snel!
Groetjes van ons!