Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Denise & Samantha Kabel - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Denise & Samantha Kabel - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Sam en Den

Blijf op de hoogte en volg Denise & Samantha

05 Maart 2015 | Thailand, Chiang Mai

Hier weer even een verslagje, het is voor ons ook handig, zo weten we nog een beetje wat we wanneer hebben gedaan!

Gister was een beetje een relaxdag, we werden alleen even in de ochtend opgehaald door de gids om Doi Suthep te bezoeken.
Deze bijzondere tempel ligt op1054meter hoogte in de bergen.
helaas was het erg mistig en hadden we vanaf daar niet het mooie uitzicht, maar de tempel was mooi, en overal verse bloemen en veel monniken om dat het boeddhistendag was.

In de middag besloten we om naar Bo Sang (umbrella) Village te gaan, we gingen met een gids van ons hotel.
Het bestond uit een groot plein met aan de zijkanten allemaal kleine fabriekjes, waar stuk voor stuk de onderdelen voor de parasollen werden gemaakt.
In het midden was een winkel waar je parasols, waaiers, tshirts, enz. kon kopen, beschilderd of onbeschilderd.
Wij kochten allebij een onbeschilderde waaier, en hebben hem buiten bij een aardige mevrouw persoonlijk laten beschilderen! Super leuk!!

Vandaag gingen we dan eindelijk naar de olifanten!!!
Wat een super leuke dag, we mochten ze eerst voeren, daarna kregen we een hele rondleiding, er was namelijk ook nog een kliniek.
In het park werden zielige olifanten opgevangen, die altijd hadden gewerkt, of bijvoorbeeld op mijnen hadden gestapt, of mishandeld of wees waren.
Maar naast olifanten werden daar ook honden, katten en waterbuffels opgevangen.

Na de wandeling kregen we een lunch, heerlijk heel veel keuze maar vegetarisch, hahaha de olifanten zijn dat immers ook!

We kregen een film te zien over hoe verschillende olifanten gevonden waren en dat olifanten dus nog steeds mogelijk is om olifanten te laten werken en mischandelen hier in Thailand.

Daarna gingen we met de olifanten naar het water waar we ze mochten schoon spoelen, hier genieten ze echt van!
Na nog wat wandelen werden we terug gebracht naar ons hotel waar we nu lekker in ons bed liggen!

De komende 2 dagen verblijven we met een groep in de jungle, daarna schrijven we weer een nieuw blog en zullen we weer es wat foto's plaatsen! ;)

Welteruste!!! Xxx

• 06 Maart 2015 - 08:48

Danielle:

Hey meiden,

Wat een leuke dingen maken jullie toch allemaal mee! Als ik jullie verhalen lees krijg ik helemaaaal super veel zin in onze reis. Heel veel plezier in de jungle maar doe wel voorzichtig!

Ben benieuwd naar jullie volgende verhaal!

Xxx

• 08 Maart 2015 - 08:43

Anita:

Wat super gaaf allemaal weer meiden en wat doen jullie veel leuke en bijzondere uitstapjes. Ik vind het ook super om steeds jullie verhalen te lezen. Heel veel plezier nog.

Dikke kus Ans en Anita.

P.s. me mams leest ook steeds jullie blog maar kan niet reageren omdat ze geen mailadres meer heeft.