Jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Denise & Samantha Kabel - WaarBenJij.nu Jungle - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Denise & Samantha Kabel - WaarBenJij.nu

Jungle

Door: Sam en Den

Blijf op de hoogte en volg Denise & Samantha

09 Maart 2015 | Thailand, Chiang Mai

Op dit moment liggen we heerlijk bij het zwembad dit blog te schrijven en is de jungle alweer even achter de rug.
Deze jungle was niet echt wat we ervan verwacht hadden, maar we hebben zeker wel leuke dingen gezien!

Het begon allemaal zo, we reden met een groep van 8 personen plus onze gids met een pick up truck de jungle in, eerst stopten we bij een prachtige waterval, hier mochten we onderdoor zwemmen, heerlijk was het hier.
daarna reden we verder de jungle in en begonnen we onze wandeltocht bij de hotsprings, warm water bronnen, het water kookte hier!

We wandelden berg op en berg af, en stopten af en toe een paar keer om van het uitzicht te genieten, of als onze gids iets wilde laten zien of uitleggen.
Na ruim 4 en een half uur wandelen in die warmte kwamen we aan in het bergdorpje waar we die nacht gingen overnachten, we sliepen in een hutje per tweetallen op een matje, zo dik als een stoelkussen en onder een klamboe, wel een hele leuke ervaring!

De volgende morgen gingen we na het ontbijt alweer vroeg op pad, na een uur wandelen kwamen we jn het volgende bergdorpje, hier mochten we een ritje op een olifant maken, een verassing omdat ze tegen ons in Nederland hadden gezegd dat dit niet meer mogelijk was.
Deze olifanten waren erg lief, werden niet mishandeld en hadden er echt plezier in.
Wel heel eng zo boven op zo'n groot beest!
Na het tochtje wilden we ze belonen en gingen we met z'n allen het water in en voerden we ze banaantjes.

Per jungle raft (groot vlot van bamboe) gingen we over de rivier terug naar de bewoonde wereld, onderweg zagen we honderden mooie vlinders en libelles, een paar Python slangen en de nesten van vogelspinnen, helaas hebben we de vogelspinnen zelf niet gezien.
Oh en we zagen nog bosbranden, treurig om te zien dat deze natuur zo verwoest wordt...

Na ongeveer 4uur op het water kwamen we aan bij een wat groter dorp, hier kregen we weer een traditionele lunch met verse ananas toe!

Vandaag zijn we lekker aan het relaxen, vanavond stappen we in de nachtbus naar Bangkok!

Doei doei!!

• 09 Maart 2015 - 19:15

Nico Kabel:

Jaaaaaaa leuk meiden goed ge daan
    Ben trots op jullie
    Je lieve pa,,,,,,ha ha

• 10 Maart 2015 - 13:53

Kevin Riethoff:

Ziet er goed uit Sam! Fijn dat jullie het zo leuk hebben! Groetjes van het paradijs

• 17 Maart 2015 - 11:19

Jacqueline Van Kessel:

Meiden,
    Het klinkt toch als een waanzinnig mooi avontuur allemaal en jullie doen het goed want dit neemt niemand meer van jullie af. geweldig hoor. groetjes en tot in nederland