Dag 7 en 8 van onze georganiseerde reis - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Denise & Samantha Kabel - WaarBenJij.nu Dag 7 en 8 van onze georganiseerde reis - Reisverslag uit Sukhothai, Thailand van Denise & Samantha Kabel - WaarBenJij.nu

Dag 7 en 8 van onze georganiseerde reis

Door: Denise en Samantha

Blijf op de hoogte en volg Denise & Samantha

05 Maart 2015 | Thailand, Sukhothai

Een hele aardige man die heel veel vertelde, we stopten in Ayutthaya, bij de ruïnes van een tempel een een oud paleis.
Hierna liepen we met hem een tempel in waar we een wens mochten doen, daarna moesten we met een bus stokjes schudden, er mocht maar een stokje uitvallen, op dat stokje stond een nummer en voor 20 bath kregen we het antwoord op onze wens!!!

Daarna nam hij ons mee over een lokale markt, waar we van alles konden proeven, en hij vertelde wat het was.
We hebben hier een soort pannenkoekjes gegeten met suikerspin erop!

Onderweg stopten we ook nog bij de Monkee Temple, een tempel die helemaal overgenomen is door aapjes, we konden niet eens doorrijden! De weg zat vol met aapjes! We mochten even de auto uit om foto's te maken! Wat lief zijn ze!!! ;)

Tussen de middag kregen we een heerlijke lunch, met als toetje warme cocosmelk met gebakken banaan erin!
Onderweg stopten we nog bij een rijstveld en daarna reden we door tot Sukothai, we kwamen hier rond 17:00 uur aan en na weer een heerlijke duik in het zwembad en een thaise massage kregen we heerlijk te eten, en gingen we lekker naar bed.

De volgende ochtend gingen we met de fiets ook hier langs de ruïnes van een paleis en tempels.

We kochten samen met onze gids kaartjes voor de bus naar Chiang Mai en hij hielp ons met instappen.
Na ongeveer 5 en een halfuur kwamen we aan in Chiang Mai! Hier stond weer een gids voor ons klaar die ons naar het hotel bracht.

Weer een mooi hotel met een lekker zwembad, als we het hotel uitstappen staan we gelijk op de grootste nachtmarkt van Thailand! Super leuk, deze begint een beetje rond 19:00 en stopt rond 23:00/23:30uur.
Hier hebben we wat gegeten Dag 7 werden we vroeg opgehaald bij ons hotel in Bangkok, we vervolgden onze reis met weer een nieuwe gids.

We hebben hier een soort pannenkoekjes gegeten met suikerspin erop!

Onderweg stopten we nog bij een rijstveld en daarna reden we door tot Sukhothai, we kwamen hier rond 17:00 uur aan en na weer een heerlijke duik in het zwembad en een Thaise massage kregen we heerlijk te eten, en gingen we lekker naar bed.

Hier hebben we wat gegeten en kraampjes bekeken, hier en daar staan podia waar bandjes staan te spelen of meisjes of shemales staan te playbacken! Hahaha heel grappig!

Als afsluiting hebben we nog een drankje gedronken op het terras op het dal van ons hotel!

• 05 Maart 2015 - 10:09

Maaike:

Hoi Sammie en Denies,

Leuk om jullie avonturen te lezen. Haha ook al vallen jullie wel af en toe in herhaling.
    Groetjes aan de olifanten.

XXX

• 05 Maart 2015 - 11:29

Denise & Samantha Kabel:

Hahahaha jaaa heel veel tempels, heel veel zwemmen, nachtmarkten en twee fietstochten! Maar we kijken onze ogen uit, en we zien zoveel! De volgende blogs zullen niet zoveel overeenkomsten hebben, alleen zwemmen!!! ;)

• 05 Maart 2015 - 12:40

Frank:

Goh wat een indrukken zullen krijgen daar. Wel goed georganiseerd zeg dat jullie overal geholpen worden en de gidsen klaarstaan. Ik ben nu aan het kijken voor een rondreis door Vietnam voor Bas en Guus, want zij willen ook graag een keer naar Azie. Ze zijn een beetje uitgekeken op altijd Duitsland